Briefing
Horecava is de grootste horecabeurs aan het begin van het nieuwe jaar met zo’n 65.000 bezoekers. Jaarlijks hebben zij een hal in het teken van beverage, waar wijn een grote rol speelt. Daar hoort natuurlijk een wijnplein bij!

Concept
Pitch houdt van wijn en van de Horecava, dus hiervoor wilden wij in samenwerking met de Wine and Food Association maar al te graag een leuk concept bedenken. Op het wijnplein wilden we bezoekers niet alleen de mogelijkheid geven tot het proeven van verschillende wijnen, maar ook een beleving creëren. Om deze reden bedachten we toffe wijn-spijs proeverijen om een lopende sushiband heen, gegeven door wijnkenner Karel Klosse en importeurs. Daarnaast werden zo’n 50 te proeven wijnen gepresenteerd in de nieuwe Wine by the Glass systemen, zodat iedere bezoeker voor zich nog een brede range aan wijnen kon proeven.

Result

Dit alles resulteerde in een (succes)vol wijnplein met een Wine by the Glass muur, een sushiband waar ieder uur wisselende masterclasses werden gegeven en heel veel wijn; voor ieder wat wils dus!

case hoerecava