Briefing:
Groot nieuws: Beckers is de eerste snackfabrikant die een volledige vegetarische snacklijn lanceert in de supermarkt schappen: Beckers Veggie, bestaande uit een vegetarische kroket, bitterballen, snack mix, frikandel en nuggets. Uniek aan de snacks is dat ze niet van het origineel te onderscheiden zijn. Omdat Beckers hierin de eerste is moet dit uiteraard op een ludieke manier bekend worden gemaakt aan heel Nederland. Pitch kreeg vervolgens complete vrijheid om een creatief idee te bedenken!

Concept:
Beckers Veggie moet je proeven om het te geloven. Dat werd voor ons het uitgangspunt van deze campagne. Het was dus belangrijk naast pers, bloggers en influencers ook direct de consument te bereiken. Hiervoor hebben we het typisch Brabantse Beckers naar Amsterdam gehaald om zo ook Noord Nederland kennis te laten maken met de snackfabrikant. Uiteindelijk kwamen we tot 2 activaties die we hebben uitgevoerd:
1. Pop-up Vegetaria, voor 4 dagen lang hebben we in het centrum van Amsterdam een heuse pop-up Vegetaria (de vegetarische variant van een cafetaria) opgetuigd met een hele rits airfryers om iedereen van een vegetarische snack te kunnen voorzien. Na een geslaagde opening voor pers was de Vegetaria open voor iedereen. En welke dag dan Wereld Dierendag is nou beter geschikt om een Vegetaria te openen? En dus kozen we voor 4 oktober als openingsdatum!
2. Eetbaar Billboard, het toeval wilde dat het op 8 oktober Nationale Krokettendag was. Daar moesten we natuurlijk op inspelen. We ontwikkelde samen met Performance4You een gigantisch eetbaar billboard van 12 meter breed. Het billboard kwam midden op de Amsterdamse Zuidas, het Gustav Mahlerplein te staan. De hele dag konden voorbijgangers gratis een vegetarische kroket van Beckers uit de ingebouwde automatiek trekken.

Resultaat:
Beide acties waren een daverend succes. Noord Nederland heeft kennis gemaakt met Beckers en hoe! De Vegetaria genereerde ontzettend veel publiciteit, onder andere het Parool, Hello Amsterdam en Yourlbb schreven enthousiaste stukken. Het resultaat: 4 drukbezochte dagen in de Vegetaria, veel gasten kwamen naar aanleiding van een artikel dat ze gelezen hadden of uit pure nieuwsgierigheid. De reacties waren stuk voor stuk ontzettend positief, we hebben niet 1 gast gehad die de snacks niet lekker vond. In totaal hebben we ruim 2000 (broodjes) kroketten, frikandellen, bitterballen, snack mix en nuggets verkocht en daarmee een hoop Beckers Veggie fans gecreëerd!
het eetbare billboard was ook een groot succes. Het team achter de schermen, bewapent met 7 airfryers, heeft van 10:00 tot 18:00 non stop kroketten staan bakken, in totaal zo’n 1500 stuks. De vakjes van de automatiek hebben geen moment vol gelegen. Wanneer we er een nieuwe kroket in legde, werd deze meteen eruit gepakt door iemand die in de rij stond. Ook hier wederom lovende reacties. 1 meneer die net een Veggie kroket ophad zei zelfs: ‘’Lekker hoor die kroket, maar ik wilde eigenlijk graag de vegetarische variant proeven’’ voor een oer-snackfabrikant die haar eerste vegetarische kroket net heeft gelanceerd uiteraard het grootste compliment om te krijgen!

beckers case
beckers case 1