image

Briefing
Elk jaar brengt Pays d’Oc IGP een Collection uit. De Collection van Pays d’Oc IGP is een jaarlijks terugkerende erelijst waarbij de crème de la crème van de Pays d’Oc IGP wijnen gekozen wordt. De verkiezing is gericht op het promoten van de allerbeste wijnen die Pays d’Oc IGP te bieden heeft. Dit jaar wilden Pays d’Oc IGP deze wijnen graag onder de aandacht brengen bij wijnbars aan haar gasten.

Concept
Pitch PR heeft toen de Pays d’Oc on (wine) tour! in het leven geroepen. Er werden verschillende wijnbars benaderd door het hele land om daar een heuse Pays d’Oc IGP proeverij te geven aan de gasten van de wijnbar. Naast informatie over de regio en het label werden er diverse wijnen uit de Collection 2018 geproefd. Hiervoor werd vinologe, wijnschrijfster en Pays d’Oc kenner Romy Kooij ingeschakeld die deze proeverijen zou leiden.

Result
In totaal deden er acht wijnbars mee aan de Pays d’Oc on (wine)tour! Twee maanden lang werden er wekelijks proeverijen gegeven door het hele land. Alle proeverijen waren tot de laatste stoel gevuld met wijnfanaten. Reacties waren positief en enthousiast en iedereen ging weg met nieuwe inzichten over Pays d’Oc IGP. Zo werd vooral de uitstekende prijs-kwalitieit en verscheidenheid aan wijnen geprezen. Na een enquête te hebben gehouden onder de deelnemende wijnbars zegt 80% een positiever beeld te hebben van Pays d’Oc IGP en dit eerder aan te bevelen aan haar gasten.
Paysd'Oc.logo