Pitch Wine Academy Logo
Briefing
Omdat bloggers en influencers steeds belangrijker worden en de wijnwereld hier in mee wilt gaan wilden Pitch PR iets organiseren waardoor food- en lifestyle bloggers meer zouden leren over wijnen en hiermee hun platform mee konden invullen.

Concept
Pitch PR bedacht de Pitch Wine Academy. In vier avonden zouden Food & Lifestyle bloggers meer leren over wijn. Want hoe wordt wijn eigenlijk gemaakt? Hoe proef je wijn? Hoe schrijf je nou eigenlijk over wijn? En in welk glas drink je welke wijn? Elke avond kreeg een thema en een bijhorende wijn-grootmeester.

Result
Vier weken lang werd het kantoor van Pitch PR omgebouwd tot de schoolbanken van 30 leergierige food- en lifestylebloggers die meer wilden weten over wijn. Wijnschrijvers Harold Hamersma Romy Kooij, Janna Rijpma en topsommelier Niek Beute namen deze dames onder hun hoede en zorgden ervoor dat hun (wijn)hart sneller ging kloppen. De avonden waren verdeeld in witte wijn, rosé wijn, rode wijn en mousserende wijn. Na afloop ontvingen de dames een heus Pitch Wine Academy certificaat.20180509_200015